Webshop waarde bepalen

Wil je het bepalen van de waarde van uw webshop uitbesteden of hulp daarbij? Bel dan naar mijn kantoor op 0852100818. Wenst u meer informatie, lees dan verder.

Webshop waarde bepalen

webshop waarde bepalenU wilt uw webshop verkopen, maar wat is de webshop nu waard? Als je gaat Googelen op “waarde webshop bepalen” of “webshop verkopen waarde” krijg je de standaard adviezen te lezen. Het antwoord van je boekhouder en/of accountant zal ook in de trant geweest zijn van x keer de winst (drie tot vijf keer). Of 0,8 tot 1,2 keer de omzet. Uiteraard gelden deze oude waardebepaling regels nog steeds voor een deel. Echter bij een webshop komt veel meer kijken dan alleen die gegevens.

Zelfs als een webshop geen winst maakt, is deze mogelijk nog steeds (veel) geld waard. Er zijn namelijk ondernemers of bedrijven die verliesgevende elementen kunnen omdraaien door eigen expertise, het netwerk of toevoeging aan al bestaande bedrijfsvoering.

Elementen die meetellen in de waarde bepaling die ik doe:

  • Omzet huidig boekjaar & voorgaande jaren*
  • Resultaat in huidig boekjaar & voorgaande jaren*
  • Online marketing positionering
  • Potentie webshop in groei
  • Leveranciers (voorraad of dropshipment)
  • Voorraden en eigendommen
  • Voor handen zijnde data

*Indien van toepassing

Waarde webshop bepalenĀ 
Wat is een webshop waardHet is mogelijk een waardebepaling uit te voeren zonder een verdere samenwerking. Er zijn twee varianten, de basis bepaling en de uitgebreide. Beiden leveren een rapportage op met daarin een waardebepaling welke gebruikt kan worden. Uit dit onderzoek kan blijken dat de webshop van dusdanige waarde is dat u deze nog beter zelf kan exploiteren.

Neem vrijblijvend contact met mij op voor een afspraak of een kostenindicatie van de ondersteuning. Het beste is te e-mailen naar het info adres. Of contact op te nemen via mijn e-commerce marketing bureau.

Wanneer de waarde laten bepalen van uw webshop?

Er zijn ontzettend veel redenen te bedenken, de meest voorkomende reden is de wens tot verkoop. Een andere reden die ik hoor is uit nieuwsgierigheid en vanuit mijn kennis de kans op verder groei.